To-sidet folder til jobbrug

Nogle gange skal man simpelthen bare gå tilbage til rødderne, når man vil skabe opmærksomhed. Jeg har i flere måneder arbejdet på at færdiggøre min online portfolio, blot for at konstatere, at den fuldstændig ligner alt muligt andet, som bliver henvist fra på CV’er i ansøgningssituationer.

Derfor tænkte jeg længe over, hvordan jeg kunne gå nye veje og gøre mere opmærksom på mig, når jeg skulle til jobsamtale. Jeg fandt ud af, at det at give en ting, måske ville være den rette vej frem. Jeg har jo før set geniale eksempler på kreative visitkort, men jeg ville alligevel gerne give den en smule mere, og så lave et fedt kreativt produkt, som ville vække interesse omkring min person. Jeg besluttede med derfor for at gå gammeldags til værks og lave en to-sidet folder her. Foldere er jo typisk noget, man tager med som en slags marketing, og da opgaven er at sælge sig selv, er det vel oplagt. Så med den strategi på plads, fik jeg printet en god stak foldere, som jeg kunne dele ud. Resultatet? Det var overvældende! Den positive feedback var helt enorm! Jeg er sikker på, at hvis jeg havde ført noget statistik på opfølgninger fra jobsamtaler fra før og efter, så havde der været tale om en stigning på mange hundrede procent! I det hele taget er vi nok bare i en tid, hvor man skal gøre noget ekstra, hvis man gerne vil skille sig ud. En fra mit studie skrev selv en ansøgning til ”en kommende chef”, som han lagde på LinkedIn og landede drømmejobbet med. Jeg lavede disse foldere, måske du bliver ham eller hende med den næste kreative idé, som hjælper dig frem iblandt alt konkurrencen?

Tags: ,

Endnu ingen kommentarer

Skriv et svar